Starlink: Battle for Atlas, Ubisoft, Ambiciózní Starlink se vrací. I na PC a bez hraček

Ambiciózní Starlink se vrací. I na PC a bez hraček

Vesmírná sci-fi akce od Ubisoftu se nechce vzdát a přináší nový obsah. Změní se ve službu?

25. 4. 2019
Název: Starlink: Battle for Atlas Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 16. 10. 2018

V polovině října loňského roku dorazila na trh sympatická arkádová akce Starlink: Battle for Atlas od Ubisoftu. Návykový titul si nás získal pěknou stylizací, inspirací popkulturou osmdesátých let, automatovou hratelností i překvapivě zdařilým bonusovým obsahem se Star Foxem pro Nintendo Switch. Počin představený na E3 v roce 2017 měl však dvě vážné chyby. Jednak vyšel jen na konzolích a počítačům se nepochopitelně vyhnul. A potom jeho autoři vsadili na skomírající segment toys-to-life akčních figurek, které byly sice pěkné i funkční díky modulárnímu charakteru, ale na ně navázaná cenová politika a z ní vyplývající nesmyslné omezení už existujícího in-game obsahu řadu potenciálních zákazníků spolehlivě odradilo.

A to je přitom velká škoda, protože v jádru se jedná o překvapivě zdařilý titul. Naštěstí v Ubisoftu nehodili flintu to žita, rozhodli se ze svých chyb poučit, a jak už nějakou dobu víme, plánují Starlink nadále rozvíjet, doplňovat a opravovat. Možná tak nakonec projde podobnou renesancí jako po vydání ostře kritizovaný No Man’s Sky s velmi podobnou barevnou paletou, jehož autoři se rovněž dokázali ze svých “hříchů vykoupit”.

Do meziplanetární střílečky přibudou nové příběhové mise, týdenní výzvy a již dříve ohlášené závody, které si můžete užít v singlu i na rozdělené obrazovce stejně jako celou hru, což je její další velká přednost.

Jak už Ubisoft před časem avizoval, hráči se mohou těšit na nová rozšíření, ale současně firma hodila za hlavu interaktivní skládací figurky, které ji podobně jako před ní sérii Disney Infinite táhly ke dnu. Zdaleka nejzajímavější je ale překvapivé oznámení PC verze, která vychází už 30. dubna, tedy příští úterý. Společně s ní dorazí na všechny platformy nová oblast Crimson Moon, přičemž tento update ovlivní celou soustavu Atlas, slibují autoři. Do meziplanetární střílečky přibudou nové příběhové mise, týdenní výzvy a již dříve ohlášené závody, které si můžete užít v singlu i na rozdělené obrazovce stejně jako celou hru, což je její další velká přednost. Dočkáme se i soubojů v koloseu a nových žebříčků, které hráčům umožní porovnávat dosažené výsledky s dalšími členy komunity z celého světa.

Bezplatným rozšířením to ale nekončí, protože na cestě je také placený obsah. Kdo bude ochotný připlatit si, může se těšit na pětici nových pilotů, tři nové lodě a 11 dalších zbraní. To vše už bude dostupné pouze digitální cestou, figurky k této sadě již existovat nebudou. Ještě štědřejší nadílky se pak díky pokračující spolupráci Ubisoftu a Nintenda dočkají hráči na Switchi, kteří se mohou těšit na další nášup ze světa série Star Fox. Od 30. dubna se bude prodávat balíček, v němž se pustíte znovu do souboje se Star Wolfem v nových misích a k dispozici vám budou další piloti – Peppy, Slippy a Falco, z nichž každý bude disponovat vlastní zvláštní dovedností a stromem schopností. Toto rozšíření se bude prodávat za 12 dolarů a čekají v něm na vás i Wolfovi nohsledi – Pigma, Leon a Andrew. Snad bude výsledek odpovídat ceně.

Pokud jde o obsah PC portu, ten se bude shodovat s verzemi pro konzole PlayStation 4 a Xbox One. Jestli navíc používáte gamepad od Sony nebo Microsoftu, můžete dokonce počítat s kompatibilitou se staršími figurkami, pokud byste o ně stáli. K dispozici už jsou i podrobné hardwarové nároky včetně podporovaných grafických karet, které můžete prozkoumat na webu Ubisoftu nebo v galerii obrázků. Podobně se můžete seznámit s přesným rozvržením bezplatného a placeného obsahu, abyste věděli, co dostanete zdarma a za co vás Ubisoftu zkasíruje. Kromě už zmíněných závodů a dalších misí do obsahu zdarma patří i noví protivníci a další stupeň obtížnosti.

Nevím, jak vy, ale já už nějakou dobu přemýšlím o tom, že se ke Starlinku vrátím a pokukuji po vhodné příležitosti, verzi i slevě. A podle nejrůznějších komentářů třeba u traileru na YouTube nejsem zřejmě jediný. I když některé hráče mrzí, že se Ubisoft vzdal fyzických modelů, většina oceňuje, že na hře nadále pracuje a po chladnějším přijetí ji neodpískal. Zdá se, že se francouzský gigant pokusí z toys-to-life záležitosti přeměnit Starlink spíš v momentálně populární model hry jako služby. Zda se mu tu povede, bude záležet kromě jiného i na tom, jestli budou hráči ochotní dát titulu druhou šanci, a jak dobře se povede vybalancovat placený a bezplatný obsah. Navíc by se zatraceně hodilo, kdyby se na všech platformách při této příležitosti Starlink objevil v kompletní digitální edici za nějakou hodně lákavou cenu. V minulosti už jsem pár akcí zaregistroval, teď budou ale zapotřebí víc než kdy dřív. Třeba na PlayStation Storu se momentálně digitální verze i rozšíření stále prodávají velmi draho.

Autoři otevřeně napsali, že ačkoli jsou na svou technologii modulárních figurek pyšní a těší je ohlas stávajících majitelů, je třeba říct, že hra nenaplnila prodejní očekávání.

Sympatické každopádně je, že se Ubisoft nestyděl přiznat pravdu. Začátkem dubna totiž autoři otevřeně napsali, že ačkoli jsou na svou technologii modulárních figurek pyšní a těší je ohlas stávajících majitelů, je třeba říct, že hra nenaplnila prodejní očekávání. O to raději jsem, že s tím hodlá vydavatel něco dělat. Zda bude úspěšný, to už je věc jiná. Sami uvidíme.

Další podrobnosti o nových pilotech a jejich schopnostech najdete v článku na oficiálním webu. Tamtéž se autoři rozepsali i o dalších misích, respektive takzvaných Outlaw Games, které nové aktivity sdružují.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru