Star Citizen slaví další milník obřím updatem

Počítačem řízená policie může zatýkat i zabíjet. Pomáhat jí mohou také hráči

22. 7. 2019
Název hry: Star Citizen Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,
Star Citizen

Tento víkend se hráči Star Citizen dočkali další významné aktualizace, která jejich zážitek z perzistentního světa hry opět posunula vstříc slibované vizi Chrise Robertse. Do cíle sice stále chybí spousta mílových kroků, posuny ale rozhodně vidět jsou. A ten aktuální se týká úpravy systému zákonů a pravomocí policejních složek, které na jejich dodržování ve světě hry aktivně dohlížejí.

Vesmírná policie má za úkol ve volném kosmu i na površích planet kontrolovat, zda hráči nepřekračují některý z 19 vydaných zákonů. Policii v základu ovládá AI a dává jí do vínku pravomoci vybírat pokuty, zatýkat, ale třeba i zabíjet. V případě potřeby ale její funkce mohou zastat i samotní hráči, to například tehdy, když přijmou některou z misí lovce odměn. Stíhaní hráči mají ve chvílích pronásledování několikero možností. Mohou se buďto potichu vytratit z oblasti, kde je po nich pátrání vyhlášeno, mohou se za pomocí herní měny vykoupit, anebo se mohou nabourat do policejní databáze a postarat se o anonymizaci vlastních přešlapů. K těm přitom může hráče vyzývat i hra sama, a to za pomocí sady misí apelujících na ty, jejichž virtuální morální zásady jsou alespoň trochu ohebné. Jedním příkladem za všechny může být pašeráctví. Chris Roberts k aktualizaci systému práva a pořádku dodává následující: „Nový právní systém přináší systematičtější přístup k právu a pořádku ve vesmíru Star Citizen. Různá místa a frakce mohou mít různá pravidla, která budou vynucena AI, nebo dokonce jinými hráči, jelikož trestný čin se stává vážnějším.”

To ale není jedinou novinkou aktualizace alfaverze 3.6 a hráči se mohou těšit i z řady dalších drobností. Vylepšeny byly z hlediska grafické podoby vnějšky vesmírných stanic a za herní měnu lze nakoupit již více než 90 lodí. Vylepšena byla i podpora FoIP a VoIP (tedy Face a Voice over IP) a za pomocí této technologie lze komunikovat i mezi loděmi, což má pochopitelně přinést kvalitnější zážitek a větší ponoření se do hry. A konečně Star Citizen přináší intuitivní nadnášení lodí při nízkých rychlostech nad terénem, což ocení zejména průzkumníci z řad hráčů.

Kompletní seznam změn a vylepšení lze nalézt zde, stále ale platí dosud známé: hra má k dokončení daleko a Chris Roberts ani jeho tým ještě nejsou připraveni sdílet konkrétní datum vydání.

Nekonečný vývoj

Tvorbu Star Citizen prakticky od počátku provází velká kontroverze a kritika přichází jak z řad hráčů, tak i od veteránů herního průmyslu. Zajímavý pohled dlouhodobě nabízí například Derek Smart, který ale své názory není schopen odpoutat od emocí. Na druhé straně ale poměrně jasně hovoří fakta v podobě cifer: na hru se podařilo od komunity vybrat údajně již přes 230 milionů dolarů (tedy odhadem a při dnešním kurzu již více než 5 miliard korun). Tuto částku Roberts dle dalších zdrojů navíc doplnil ještě téměř 100 miliony dolarů od investorů. Na tom by nebylo nic špatného, problém je, že vývoj byl oznámen už v roce 2012 a hráči mají prozatím k dispozici pouze torzo slibované hry. Co je ale ještě horší je, že se objevují spekulace o poměrně velkých potížích. Viz například toto téma.

# sci-fi # vesmír

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru