Industria, Headup, Akci Industria inspiroval Half-Life, David Lynch i Praha

Akci Industria inspiroval Half-Life, David Lynch i Praha

Těsně před koncem studené války se vypravíme z Východního Berlína do paralelní dimenze

Zdroj: Bleakmill
29. 5. 2020
Název: Industria Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

O zprávy ze světa Half-Life nebyla v posledních dnech na Vortexu nouze. Dnes si ale představíme úplně novou hru, která se však známou sérií od Valve otevřeně inspirovala. Industria je first person akce, která míří na PC a vyjít by měla v příštím roce. Hru pohání Unreal Engine 4 a pracuje na ní maličký čtyřčlenný nezávislý tým Bleakmill, jehož autoři žijí v Berlíně a v Glasgow. Protože oba hlavní vývojáři dříve sbírali první zkušenosti jako moddeři Source enginu, inspirovali se podle svých slov hrami Half-Life 2 i Portal 2, ale také dílem režiséra Davida Lynche. 

Tým slibuje atmosférickou střílečku. Vypravíme se v ní do Berlína 9. listopadu 1989 po pádu zdi. Ulice jsou plné lidí a po 40 letech izolace lidé konečně mohou překročit hranice. Muž jménem Walter v tu stejnou chvíli za záhadných okolností zdánlivě zmizí v tajném výzkumném středisku nedaleko Východního Berlína. Naším úkolem je vystopovat ho, přičemž pátrání nás zavede do zmíněného zařízení, kde jakoby se čas zastavil. Zatímco Stasi tu zničila důkazy o utajovaném výzkumném projektu, mladá žena jménem Nora se s naší pomocí vrhne do paralelní dimenze, aby nalezla pohřešovaného kolegu.

Komplex byl opuštěný a prázdný. Nová dimenze naopak překypuje nebezpečím. Podle autorů nás tu čekají zcela neznámé vrstvy času. Zdá se, že Nora je do svého kolegy zamilovaná a bude muset čelit následkům jeho předchozích akcí. Zmíněný svět má být cizí a zároveň povědomý. Budeme tu řešit minulosti i budoucnost, zpochybňovat vědeckou odpovědnost i to, jak daleko bychom měli zajít s výzkumem umělé inteligence a sebevzdělávacími algoritmy. Příběh je prý klíčový a podobně jako u Davida Lynche má být surrealistickou výpravou do známého prostředí.

Za zmínku navíc rozhodně stojí zajímavost, že při práci na budovách autoři využili jako reference fotky z Prahy, která má podle nich krásné domy, a město ve hře bude mít proto architekturu ovlivněnou českou metropolí.

Tým nás láká na klasickou first person akci, která se odehrává v paralelním vesmíru krátce před koncem studené války. Čeká na nás prý bezcitný steampunkový svět, kde budeme pátrat po nezvěstném kolegovi. Příběh má být hluboký, ale hra samotná nebude bůhvíjak rozsáhlá. Zabavit nás má přibližně na 4 hodiny. Prostředí je údajně plné tajemství a číhá tu na nás smrtelné nebezpečí v podobě nepřátel, které potkáme na každém kroku. K dispozici budeme mít čtveřici zbraní. Čekají nás intenzivní přestřelky s umělou inteligencí, jež podobně jako rakovina napadla město svými technologickými tumory, které jsou spojené dohromady sítí kabelů.

Když přitom projekt odstartoval, nemělo se jednat vůbec o střílečku. Původně mělo jít spíš o horor na způsob Silent Hillu. O rok později se ale autoři rozhodli, že bez zbraní to nepůjde. Ve vývoji je přitom hra už přes tři roky. Za zmínku navíc rozhodně stojí zajímavost, že při práci na budovách autoři využili jako reference fotky z Prahy, která má podle nich krásné domy, a město ve hře bude mít proto architekturu ovlivněnou českou metropolí. Ostatně i estetika akce Half-Life 2 byla ovlivněna východoevropskou architekturou. Vývojáři tvrdí, že podobně netradiční bude v jejich podání také hudební doprovod. 

Hru vydá společnost Headup Games a já už se moc těším, co se z akce Industria s českou stopou vyklube. Co na ni říkáte vy?

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru