Age of Empires IV, Xbox Game Studios, Age of Empires IV chystá modifikace i hodnocené zápasy

Age of Empires IV chystá modifikace i hodnocené zápasy

Vývojáři mění označení velkých updatů na sezóny a zveřejňují detaily prvních dvou

Zdroj: Microsoft
5. 3. 2022
Název: Age of Empires IV Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 28. 10. 2021

Pokud jste už plně vytěžili obsah, který nabízí Age of Empires IV od vývojářů z Relic Entertainment a uskupení World’s Edge, máme pro vás dobré zprávy. Autoři pokračování jedné z nejslavnějších budovatelských strategií totiž odkrývají karty stran budoucích updatů a vyjmenovávají jednotlivé prvky, na které se mohou hráči v dohledné době těšit. V první řadě došlo na přejmenování oněch updatů, které dosud kopírovaly roční období, na všeobecnější sezóny, což vývojáři vysvětlují zejména snahou o větší přehlednost. „Zobecňování aktualizací na základě čtyř ročních období mírného pásu, jako je zima nebo jaro, nefunguje pro všechny. V důsledku toho se obracíme k systému sezón a plánujeme vázat hlavní aktualizace obsahu na cyklickou obnovu žebříčku hodnocených zápasů,“ vysvětlují vývojáři konkrétně. Ať už ale plánované updaty nazvou jakkoliv, podstatné je, co přinesou.

Zdroj: Microsoft

První sezóna je už za rohem, byť lidé z Relicu stále nejsou ochotní sdělit přesné datum. „Můžeme se podělit o to, že [vydání] není příliš daleko a že v blízké budoucnosti nabídneme preview, pokud vlastníte hru na Steamu,“ lákají vývojáři a naznačují, že vše už může být maximálně otázkou několika týdnů. Až první sezóna odstartuje, brány se otevřou zejména těm, kdo prahnou po vytváření modifikací, které dosud nebyly dostupné. Vývojáři za tímto účelem zpřístupní robustní editor – prozatím v betaverzi – skrze který bude možné vytvářet a sdílet vlastní obsah s ostatními hráči. Vedle editoru pak plánují představit sadu vlastních modifikací a návodů, které by mohli pomoci začít komukoliv, kdo o rozšiřování herní nabídky projeví zájem. „Přestože editor startuje v betaverzi, bude trvale k dispozici i po začátku první sezóny a budeme se snažit skrze něj navázat hlubší vztah s komunitou modařů, abychom mohli lépe sladit budoucnost těchto nástrojů se hrou,“ dodávají zástupci z Relicu.

Další velkou novinkou pro 1. obsahovou sezónu Age of Empires budou hodnocené zápasy, vycházející z lednového preview pro vybrané hráče. Vyjma několika drobných úprav tak platí vše, co už vývojáři probírali na konci ledna – tedy rozdělení do jednotlivých divizí a tierů, exkluzivní odměny za dosažení konkrétních milníků i spojování hráčů v matchmakingovém systému. Nutno přiznat, že směrem k rankedům nemířily od hráčů příliš výrazné výtky a zdá se, že vývojáři nastavili vše správně už od začátku a nyní budou pouze monitorovat situaci a pochopitelně zasahovat ve chvílích, kdyby se hroutilo vybalancování některých prvků nebo se na konkrétních mapách objevily bugy. Poslední větší úpravou pak projdou klávesové zkratky, které obsáhnou ještě větší množství funkcí a přinesou tolik žádanou variabilitu při přemapování některých tlačítek, včetně kláves Alt nebo Shift. Do druhé sezóny se pak počítá s možností přemapovat kompletně celé nastavení, aby nevznikaly žádné mezery v tom, co komunita chce a co už neumí Age of Empires IV nabídnout.

Zdroj: Microsoft

Tím se dostáváme ke zmíněné druhé sezóně, o níž vývojáři rovněž mluví poměrně otevřeně. Hráči se dočkají druhé sezóny hodnocených zápasů, již zmiňovaného nastavení všech kláves, do hry rovněž přibude systém pro volbu map před zápasy a dojde i na vlastní možnost zvolit si svou barvu. „Ačkoliv jsme připravili aktuální systém tak, aby nabízel konzistentní barvy pro jednotlivce, tým nebo soupeře, chápeme, že pro mnoho z vás je právě tato úprava velmi důležitá,“ říkají autoři hry a podtrhují svůj zájem komunikovat s hráči a snažit se jim vycházet vstříc. V závěru pak slibují, že nepřestanou sledovat způsoby, jakým se Age of Empires IV hraje a budou reagovat na všechny okolnosti, kterými má smysl se zabývat. Jen namátkou uvedli, že do hry by v budoucnu mohl přijít observer režim, cheaty nebo indikátory pro waypointy, aby byla hra přehlednější i ve vyšší rychlosti a hráči mohli podávat ještě lepší výkony v hodnocených zápasech.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru