Age of Empires 4 je restartem série, říká šéf vývoje

Záměrem je značku zmodernizovat, což s sebou zákonitě přinese spoustu změn

28. 11. 2019
Název hry: Age of Empires IV Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:
Age of Empires IV

Na plnohodnotné představení čtvrtého dílu série Age of Empires čekali hráči s velkým napětím už dlouho před tím, než byla hra v roce 2017 na Gamescomu oficiálně oznámena. Od vydání třetího dílu totiž v té době uběhlo už dlouhých 12 let a vzhledem k tomu, že předchozí hry přicházely s rozumným rozestupem, navíc vyplněným datadisky či spin-offem Age of Mythology, čekání na čtyřku se zdálo jako věčnost. Nedávná akce XO19 však milovníky série do určité míry uklidnila – prezentován byl trailer s ukázky ze hry a začíná se mluvit o tom, že by hra mohla za rok dva konečně sjet z výrobních linek. Do té doby ale stojí před vývojáři nelehký úkol, připravit obrovskou komunitu na nevyhnutelné změny a novinky, ke kterým se v Relic Entertainment odhodlali. Šéf vývoje Adam Isgreen se ostatně nebojí mluvit o Age of Empires 4 jako o restartu celé série a v rozhovoru pro magazín Games Radar naznačil, že některé ze známých věcí budou v porovnání s předchozími díly fungovat odlišně.

„Obecně vzato, čím déle konkrétní žánr existuje, tím se ho nové hry snaží učinit mnohem komplikovanějším. U Age of Empires 4 jsme si proto položili otázku – jak se z tohoto trendu vymanit? Nechceme totiž do hry promítnout komplexitu moderních zástupců žánru real-time strategií. Tohle je čerstvý začátek, v rámci kterého chceme značku zmodernizovat, a to znamená, že některé věci zpracujeme odlišným způsobem,“ vysvětluje Adam Isgreen. Obratem ale ujišťuje, že čtvrtý díl série zůstane tím, čím Age of Empires vždycky bylo a slibuje, že půjde o takové pokračování, které si hráči v průběhu let vysnili. Oddanost vizi a odkazu celé značky dokazuje Isgreen tvrzením, že společně se svými kolegy velmi pečlivě procházeli zdrojový kód 20 let starého druhého dílu, aby pochopili, jakým způsobem byl napsán a byli schopní pro přípravu nedávno vydaného remasteru učinit takové změny, které hru žádným způsobem nerozbijí.

Isgreen dodává, že postupně dali na stranu další nedotknutelné věci, a až posléze kolem nich začali stavět hru, která nezničí původní dojmy a nebude stát v rozporu s nostalgií.

„Komunita je pro nás velmi důležitým aspektem, takže když jsme se připravovali na remaster Age of Empires 2, ptali jsme se, co všechno máme se zdrojovým kódem udělat. Odpovědí bylo – nic. Všichni psali, abychom se nedotýkali soubojů, abychom ho za žádných okolností neměnili, a tak se i stalo,“ říká Isgreen. Dodává pak, že postupně dali na stranu další nedotknutelné věci, a až posléze kolem nich začali stavět hru, která nezničí původní dojmy a nebude stát v rozporu s nostalgií. Podle Isgreena pak bylo nejlepší sledovat reakce hráčů, kteří si vzpomínali na některé věci z minulosti, bez ohledu na to, že ve skutečnosti mluvili o vylepšeních, které připravil Isgreenův tým. A přesně tímto způsobem chtějí přistupovat k vývoji Age of Empires 4.

Pokud se znovu podíváte na nejnovější trailer ze hry, některé ze změn určitě uvidíte – řeč je například o velikosti map, zpracování jednotek a samozřejmě vyšší míře detailů, které jsou dány současnými možnostmi. Isgreen ale mluví také o dramatických změnách v kampani a hlavně výzkumu, který lidé z Relic Entertainment v souvislosti se zahrnutými civilizacemi podnikli. „Nezpovídáme profesory z Washingtonské univerzity na téma mongolské historie. My jsme jeli do Mongolska […] a do ostatních částí světa, když jsme začali připravovat civilizace, které budou dostupné při vydání hry. Chceme, aby bylo všechno co nejvíc autentické,“ popisuje Isgreen. Mluví dokonce o tom, že nikdy nepracoval na hře, která by byla v historickém aspektu takhle detailní, a to všechno prý vývojářům diktuje zodpovědnost vůči celé sérii. „Miluji zodpovědnost a chci, aby se Age of Empires 4 stalo důvěryhodným zdrojem historie. Budu nesmírně potěšen, pokud si hráči řeknou, že z historického pohledu všechno ve hře sedí, a nebude tomu jako v předchozích dílech, kde se minulost trochu ohýbala,“ dodává.

V závěru rozhovoru pak Isgreen naznačuje, že i přes ambiciózní plány a část odvedené práce je vývoj stále na začátku, konkrétně podle něj v rané fázi vývoje a ani v náznaku se nechce bavit o datu vydání. Uznává totiž, že na cestě k dokončení může tým, sjednocený pod labelem World‘s Edge, narazit na spoustu překážek a důležitých rozhodnutí, které mohou směřování Age of Empires 4 změnit. V takovém případě pak můžeme jenom doufat, aby měli vývojáři šťastnou ruku a rozhodli se správně, není totiž žádným tajemstvím, že příliš novinek a velká umělecká svoboda umí slavné série také spolehlivě pohřbívat.

# age of empires # historie # real-time

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru