Tekken X Street Fighter, Bandai Namco Entertainment, 10 let čekání na Tekken X Street Fighter

10 let čekání na Tekken X Street Fighter

Bandai Namco stále odkládá svou bojovku. Zbrzdil ji úspěch Tekkenu 7 a Street Fighteru V

16. 12. 2019

Zatímco třeba ještě v devadesátých letech si každý hrál především na svém písečku, v poslední době se i u konkurenčních společností těší všemožné spolupráce a crossovery velké oblibě. Mario se skamarádil se Sonicem, PlayStation už si rozumí s Xboxem a postavy ze Street Fighteru se utkali s těmi z Tekkenu v jednom ringu. Tekken od Bandai Namco a Street Fighter od Capcomu patří vedle Mortal Kombatu, Virtua Fighteru, Soulcaliburu nebo Dead or Alive mezi největší stálice na poli bojovek. Propojit jejich vesmíry se dlouho zdálo nemyslitelné. Nicméně v roce 2010 Jošinori Ono (Street Fighter) a Kacuhiro Harada (Tekken) oznámili, že se tak skutečně stane.

Ba co víc, výsledkem bezprecendentní spolupráce neměla být jedna, ale hned dvě hry. Na Comic-Conu v San Diegu byly oznámeny bojovky Tekken X Street Fighter a Street Fighter X Tekken. Ta první od Bandai Namci měla vycházet z hratelnosti a podoby Tekkenu a přinést do něj nové postavy. Ta druhá měla logicky nabídnout hratelnost i styl Street Fighteru a ujal se jí Capcom. Jenže zatímco bojovka Street Fighter X Tekken v roce 2012 skutečně vyšla, na sesterský Tekken X Street Fighter čekáme už skoro 10 let.

Na Gamesomu v roce 2010 jsme viděli krátkou demonstraci enginu, v níž se objevil Ryu ze Street Fighteru.

Hra měla původně vyjít už na konzolích Xbox 360 a PlayStation 3, nicméně brzy se s ní začalo počítat na současnou generaci. V roce 2010 byl ještě vývoj hry na samém počátku, ale na titulu se skutečně pracovalo – nebo to tak autoři alespoň prezentovali – a vývojáři mluvili o prvních postavách. S jistotou se měli v akci objevit Jin Kazama a Ryu, ale to nikoho nemohlo překvapit. Zmiňovala se i Chun-Li nebo Jun. Na Gamesomu v roce 2010 jsme dokonce viděli krátkou demonstraci enginu, v níž se objevil Ryu ze Street Fighteru.

Jak už bylo řečeno, v březnu 2012 vychází Street Fighter X Tekken od Capcomu, zatímco u Bandai Namco se roztáčí spirála updatů a otázek, která ovšem dodnes nepřinesla konkrétní hmatatelný výsledek. Ve stejný měsíc, kdy debutuje dvojče od Capcomu se Namco ptá fanoušků na Facebooku, jaké postavy by si přáli ve hře vidět. O měsíc později jsme se dozvěděli, že hra by měla být hotová jen přibližně z desetiny.  O další dva roky později Kacuhiro Harada uklidňuje fanoušky na Comic-Conu v San Diegu, kde před 4 lety hru oznámil, že titul je stále ve vývoji.

Od té doby se vývojáři vyjadřují k Tekken X Street Fighter jen sporadicky jednou dvakrát do roka. Třeba Akuma ze Street Fighteru se mezitím objevil ve vylepšené arkádové verzi Tekkenu 7 s podtitulem Fated Retribution jako hostující postava. Už předtím samozřejmě nechyběl ve Street Fighter x Tekken jako hratelný bojovník i jeden z bossů.  V dubnu 2016 byl vývoj crossoveru od Bandai Namco oficiálně dočasně (!) pozastaven s tím, že autoři nechtějí tříštit komunity obou původních titulů.

Street Fighter V byl touto dobou na trhu jen chvíli a Tekken 7 se právě chystal na vydání konzolové verze z původní automatové. “Nechceme tyto komunity rozdělit,” zdůvodnil Harada v rozhovoru pro GameSpot s tím, že pro novinku je obtížné najít vhodné okno k vydání. Podobně jako předtím nechtěl jít do přímého souboje se Street Fighter X Tekken. Loni Harada pak prozradil, že hra byla hotová přibližně jen ze třetiny. Třeba ještě okolo roku 2015 na ní přitom mělo pracovat nějakých 40 lidí.

Kacuhiro Harada: „Stále chci hru vydat. Ale hodně věcí se od roku 2012 změnilo.“

Letos se pak Kacuhiro Harada vrátil k tomuto tématu opakovaně. V květnu nejprve v rozhovoru pro magazín Video Games Chronicle prozradil, že ho projekt stále zajímá. “Stále chci hru vydat. Ale hodně věcí se od roku 2012 změnilo,” prohlásil s tím, že by by musel znovu dostat zelenou od Capcomu a že vedení nemusí projekt posvětit. Znovu odhadl, že hra byla hotová asi ze 30 procent, když byl její vývoj pozastaven. Nebyl si nicméně jistý, zda se má k nápadu vůbec vracet.

Vyplynulo také najevo, že naplno se vývoj rozjel až v roce 2012 a 3D modely postav ze Street Fighterů od autorů Tekkenu prý vypadaly skvěle. Projekt paradoxně zdržel nepředvídatelný úspěch původních značek. “Když jsme byli připravení pokračovat, Capcom vydal Street Fighter V a my potom vydali Tekken 7. Jsou to jedy z nejlepších bojovek vůbec a byly velmi úspěšné,” řekl Harada s tím, že se obával do této konkurence vstupovat a ucházet se o přízeň fanoušků s dalším titulem. “Mohlo to rozdělit komunitu,” vysvětlil a dodal, že to byl pro marketing problém.

“Proto jsem se rozhodl vydání pozdržet o jeden dva roky,” dodal. Nicméně stalo se něco, s čím nepočítal. Životní cyklus bojovek byl podle něj dříve mnohem kratší. Jenže díky rozšířením jsou ty dnešní velmi úspěšné i po několika letech od vydání. Obhájit vydání další hry je proto podle Harady mnohem těžší. A nyní se Harada vyjádřil znovu, i když nepřímo. Na své účtu na Twitteru se ptá fanoušků, zda stále chtějí Tekken X Street Fighter. Odvolává se přitom stále na stejné důvody, pokud jde o nějaké pochyby. Tekken 7 i Street Fighter V se stále prodávají velmi dobře. Zjevně jim nechce uškodit.

Nicméně obě značky se jednoho dne dočkají plnohodnotných pokračování, a to není možné odkládat donekonečna. Dříve se autoři logicky chtěli vyhnout přímému středu se Street Fighter x Tekken, což ostatně jasně prohlásil i Harada třeba už na Gamescomu v roce 2010, ale teď by novinka nemusela zmíněné hry a jejich komunity ani tak poškodit, jako spíš nakopnout. Kdy jindy je navíc čas na experimenty než v očekávání nové generace konzolí, když jmenované tituly už jsou na trhu několik let a nehrozí jim bezprostřední kanibalizace? Tekken 7 už má na kontě od roku 2017 přes 4 miliony prodaných kopií a Street Fighter V z roku 2016 je na tom velmi podobně.

Tekken X Street Fighter, Bandai Namco Entertainment, 10 let čekání na Tekken X Street Fighter

Nebyla to první podobná spolupráce

Společnosti Namco a Capcom se v případě bojovek oznámených v roce 2010 nepustily do podobné spolupráce poprvé. Už v roce 2005 vyšla na PlayStationu 2 hra výmluvně nazvaná Namco × Capcom. Vyvinulo ji studio Monolith Soft a vydalo Namco. Jenže nešlo o bojovku, ale o taktické RPG a titul byl určen výhradně pro japonský trh. Ve hře se objevily postavy od obou společností, a to nejen ty z bojovek. Zastoupeny byly tituly Street Fighter, Mega Man, Final Fight či Darkstalkers od Capcomu a Tekken, Soulcalibur nebo Xenosaga od Namca.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru